NOTÍCIES / 2023-02-21
Molts dels serveis que fins ara oferien les administracions públiques han passat de ser presencials a ser específicament telemàtics.
Només per posar un exemple, des de l’1 d’octubre de l’any 2018 tots els treballadors autònoms han de realitzar els seus tràmits referents a la Seguretat Social en format electrònic. Per tant hem d’assumir que, per identificar-nos de forma electrònica davant de les administracions públiques, tenir un certificat és un requisit imprescindible.
Hem de tenir en compte que els certificats electrònics de Persona Física caduquen al cap de quatre anys i els certificats de Persona Jurídica i Entitat sense personalitat jurídica caduquen als dos anys. Per tant, almenys una vegada cada quatre anys s’ha de renovar el nostre o els nostres certificats de manera presencial.
Parlant d’obligacions volem fer èmfasi, també, en el sistema de notificacions electròniques. Recentment, l’Administració envia comunicacions a les empreses, entitats i ciutadania a través d’una adreça electrònica i és per això que us aconsellem dedicar un dia específic a la setmana a consultar
les notificacions que hagueu pogut rebre mitjançant el certificat.
Suposem que consulteu les notificacions electròniques un dimecres: entre aquest dimecres i el següent passen 7 dies. L’Administració, quan envia una notificació deixa un marge de 10 dies per poder-ne fer consultes i sinó, considera que ha estat notificada.
Així doncs, utilitzar el mateix dia de la setmana per visitar notificacions electròniques pot ser un bon mètode per estalviar possibles sancions i mals de cap.