NOTÍCIES / 2023-02-20

Com es pot millorar el rendiment d’una empresa?

En un mercat canviant i amb forta presència d’empreses competidores, s’exigeix tenir una gran capacitat d’adaptació, flexibilitat i diferenciació per tal d’aconseguir un bon rendiment empresarial.

Per això, cal que les empreses coneguin a la perfecció tant el mateix negoci com l’entorn en què es troba, amb l’objectiu de definir un conjunt de canvis i millores a portar a terme. 

Durant aquest procés, en moltes ocasions, es necessita l’acompanyament d’una empresa assessora que aporti els seus coneixements, tàctiques i estratègies que ajudin en el compliment d’aquests canvis per millorar el rendiment. 

En el post d’avui comptem amb els consells de l’Helena Belmonte, persona a càrrec de Belmonte Assessors i amb experiència en l’assessorament a petites i mitjanes empreses.

Consells i aspectes a tenir en compte

  • ANALITZAR EL NEGOCI: el primer pas per realitzar una millora en el negoci és analitzar en quin punt es troba i detectar aquells punts febles que impedeixen incrementar el rendiment. Per això, cal analitzar l’entorn, l’equip de treball, les infraestructures i tots aquells aspectes que engloba l’empresa.
  • TREBALLADORS MOTIVATS: un bon treballador no és aquell que passa moltes hores al lloc de treball sinó aquell que compleix amb els objectius. La seva motivació és un factor molt important a l’hora d’esforçar-se i implicar-se en les tasques. L’Helena ens explica que reconèixer el seu talent, per tal que se senti valorat, i oferir-li unes bones condicions de treball que li permetin gaudir de temps lliure són dues opcions molt eficients per aconseguir tenir un equip de treball motivat.
  • OPTIMITZAR EL LLOC DE TREBALL: per tal de dur a terme les tasques de la millor manera, és qüestió d’adaptar el lloc de treball a les nostres necessitats. Es tracta de maximitzar l’aprofitament de l’espai: despatxos, sales de reunions, etcètera.
  • REUNIR-SE AMB EFECTIVITAT: és molt recomanable preparar reunions entre els membres de l’equip. Tot i això, s’ha de tenir en compte avisar amb antelació, que aquestes siguin de curta durada i que s’involucri només a les persones necessàries. També, evitar assumptes de poca importància. 
  • MINIMITZAR LES DESPESES: forma part de les qüestions essencials a tenir en compte; conèixer quines són les despeses innecessàries o aquelles que es poden reduir poden afavorir el rendiment de l’empresa, així com l’estalvi en aquesta. D’aquesta manera, serà més senzill innovar o destinar recursos a altres àmbits.

 

Aquests són alguns dels consells imprescindibles que l’Helena, com a experta en el sector, recomana seguir a aquelles petites i mitjanes empreses que desitgin millorar el seu rendiment. Tot i això, cada empresa és un món i és important analitzar cada cas en concret.

A Belmonte Assessors, et podem ajudar a analitzar el model de negoci, la situació econòmica-financera i definir un pla d’acció per millorar el rendiment de la teva empresa. No dubtis en contactar amb nosaltres: info@belmonteassessors.com


Els darrers dies, a través de les nostres xarxes socials, hem estat informant que l’any nou venia acompanyat de nous projectes ...
Belmonte Assessors, la història d’una petita empresa familiar Belmonte Assessors és un despatx modern i polivalent que va ...
El passat mes de gener, vam traslladar les oficines de Belmonte Assessors al centre de Mataró. Entre altres motius, per portar ...
Avui en dia, crear una empresa no és molt difícil per als joves emprenedors, però des de Belmonte Assessors S.L., volem facilitar ...