En un mercat canviant i amb forta presència d’empreses competidores, s’exigeix tenir una gran capacitat d’adaptació, flexibilitat i diferenciació per tal d’aconseguir un bon rendiment empresarial.
Per això, cal que les empreses coneguin a la perfecció tant el mateix negoci com l’entorn en què es troba, amb l’objectiu de definir un conjunt de canvis i millores a portar a terme.
Durant aquest procés, en moltes ocasions, es necessita l’acompanyament d’una empresa assessora que aporti els seus coneixements, tàctiques i estratègies que ajudin en el compliment d’aquests canvis per millorar el rendiment.
En el post d’avui comptem amb els consells de l’Helena Belmonte, persona a càrrec de Belmonte Assessors i amb experiència en l’assessorament a petites i mitjanes empreses.
Consells i aspectes a tenir en compte
- ANALITZAR EL NEGOCI: el primer pas per realitzar una millora en el negoci és analitzar en quin punt es troba i detectar aquells punts febles que impedeixen incrementar el rendiment. Per això, cal analitzar l’entorn, l’equip de treball, les infraestructures i tots aquells aspectes que engloba l’empresa.
- TREBALLADORS MOTIVATS: un bon treballador no és aquell que passa moltes hores al lloc de treball sinó aquell que compleix amb els objectius. La seva motivació és un factor molt important a l’hora d’esforçar-se i implicar-se en les tasques. L’Helena ens explica que reconèixer el seu talent, per tal que se senti valorat, i oferir-li unes bones condicions de treball que li permetin gaudir de temps lliure són dues opcions molt eficients per aconseguir tenir un equip de treball motivat.
- OPTIMITZAR EL LLOC DE TREBALL: per tal de dur a terme les tasques de la millor manera, és qüestió d’adaptar el lloc de treball a les nostres necessitats. Es tracta de maximitzar l’aprofitament de l’espai: despatxos, sales de reunions, etcètera.
- REUNIR-SE AMB EFECTIVITAT: és molt recomanable preparar reunions entre els membres de l’equip. Tot i això, s’ha de tenir en compte avisar amb antelació, que aquestes siguin de curta durada i que s’involucri només a les persones necessàries. També, evitar assumptes de poca importància.
- MINIMITZAR LES DESPESES: forma part de les qüestions essencials a tenir en compte; conèixer quines són les despeses innecessàries o aquelles que es poden reduir poden afavorir el rendiment de l’empresa, així com l’estalvi en aquesta. D’aquesta manera, serà més senzill innovar o destinar recursos a altres àmbits.
Aquests són alguns dels consells imprescindibles que l’Helena, com a experta en el sector, recomana seguir a aquelles petites i mitjanes empreses que desitgin millorar el seu rendiment. Tot i això, cada empresa és un món i és important analitzar cada cas en concret.
A Belmonte Assessors, et podem ajudar a analitzar el model de negoci, la situació econòmica-financera i definir un pla d’acció per millorar el rendiment de la teva empresa. No dubtis en contactar amb nosaltres: info@belmonteassessors.com